Hello world!

Hoe gebruik je Infographics in je Social Media Marketing?

Inhoud, inhoud, inhoud. Het ooit zo vervelende maar noodzakelijke element in sociale media marketing. Een goede manier om inhoud te creëren, belangstelling te genereren of niet-visuele inhoud in visuele inhoud te veranderen, is om infographics in je sociale media marketing te gebruiken.

Infographics zijn een geweldige manier om informatie samen te stellen en in een makkelijk, visueel verteerbaar formaat voor uw publiek te presenteren. Infographics kan gebruikt worden om inhoud van wetboeken, rapporten, enquête resultaten te verhogen – ongeveer alles wat kan worden gemeten.

Ze zijn ook een geweldige manier om een ​​verhaal te vertellen over de reis van een merk, actuele bedrijfsfeiten, enz. In een notendop kan u veel nuttige informatie leggen die waarde voor uw netwerk in één post toevoegt.

Gebruik infographics voor:

Tease content: Om inhoud te promoten zoals een rapport, een whitepaper of een videodownload, kunt u feiten compileren vanuit uw inhoud en een merk infographic maken om het stuk of de bestemmingspagina te promoten.

Moedig volgelingen aan om het hoofdstuk te downloaden om meer informatie te ontvangen.

Herstel evergreen inhoud: Als u oude blogberichten of andere evergreen inhoud heeft, kan een infographic een goede manier zijn om het nieuw leven (en klikken) in te blazen.

Bedrijfsfeiten / How-to / Education: Inhoud die waarde toevoegt, is het soort content dat uw publiek optimaal aansluit. Presenteer feiten of leer uw publiek over uw industrie of doel.

Bijvoorbeeld, een kledingmerk kan een infographic creëren over hoe je voor verschillende dresscodes kunt aankleden. Zo kun je uw netwerk een beetje meer inzicht geven in het grotere geheel en het kan zijn wat een volger in een klant verandert.

Leuke feiten zijn ook geweldig voor infographics! Deel entertainment, shareability is een geweldige inhoud combinatie.

Begeleidende inhoud: Het creëren van begeleidende inhoud, zoals een checklist, is een goede manier om uw hoofdstuk te promoten. Infographics kan een checklist of andere activiteit bevatten om uw doel te ondersteunen.

Ik stel altijd voor dat u een grafisch ontwerper gebruikt voor taken zoals deze. Maar als je hier geen budget hebt, zijn er 5 tools om je eigen (gratis) infographics te maken met:

Picktochart
Visualize.me
Canva
infogr.am
Venngage

Sommige netwerken zoals Instagram kunnen een beetje lastiger zijn om infographics te plaatsen door hun formaat (lang en smal). Het werk af?

Selecteer een deel van de infographic die u wilt gebruiken, of gebruik een deel ervan om een ​​netwerkspecifiek bericht te maken. Zo heeft Buffer het gedaan.

Enkele infografische tips om in gedachten te houden:

Infographics zijn meestal lange en smalle beelden, maar u kunt spelen met de grootte. Kies statistieken of feiten die interessant zijn voor uw publiek.

Als u cijfers vergelijkt, zorg ervoor dat u tastbare termen gebruikt. Met andere woorden, vergelijk statistieken met dingen waaraan mensen hun gedachtes kunnen koppelen en niet alleen een ander nietszeggend nummer.

Denk visueel. Kies getallen die gemakkelijk kunnen worden weergegeven in afbeeldingen of grafieken.

Geef verwijzingen naar bronnen die gebruikt worden voor feiten of statistieken (indien aanwezig) onderaan uw afbeelding. Veel plezier! Gebruik leuke kleuren, afbeeldingen en grafieken. Dit is een kans voor u om de persoonlijkheid van uw merk te tonen.

Vergeet niet de informatie van uw merk op te nemen

En ten slotte, check de lijst van buffers van de 11 beste infographics van 2015 om ideeën voor 2016 in je hoofd te krijgen.

Kunt u zichzelf of uw merk zien met behulp van infographics in uw sociale media marketing?

Eén gedachte over “Hello world!”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *